Головна | Реєстрація | Вхід | RSS                                              Субота, 18.05.2024, 15:56


 
Кременецький навчально-виховний комплекс "Гімназія -ЗОШ І ст."


Вітаю Вас Гость
Меню сайту
Категорії розділу
Навчальна робота [3]
Методична робота [3]
Виховна робота [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 390
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота

Науково-методична робота
             Науково - методична робота в гімназії планувалася, виходячи з основних принципів:
Ø відповідність системи внутрігімназійної  методичної роботи сучасному соціальному замовленню суспільства і держави;
Ø науковість;
Ø системність. Цей принцип вимагає підходу до методичної роботи як до цілісної системи, оптимальність якої залежить від єдності мети і завдань змісту, форм і методів роботи з педагогічними кадрами, від спрямованості на високі кінцеві результати;
Ø комплексність, яка передбачає єдність і взаємозв'язок усіх сфер і напрямків підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
Ø системність, послідовність, наступність, безперервність, масовість, які передбачають всебічне охоплення педагогів різними формами роботи протягом року, перетворення її на частину системи безперервної освіти;
Ø творчий характер, максимальна активність діяльності педагогів;
Ø конкретність, урахування особливостей гімназії, учителя, диференційований підхід до педагогів;
Ø спрямованість на виділення основного, суттєвого у підвищенні кваліфікації вчителя;
Ø єдність теорії і практики за загальної практичної спрямованості;
Ø оперативність, мобільність;
Ø колективний характер;
Ø створення сприятливих умов для ефективної методичної роботи і творчих пошуків педагогів.
      Вчителями гімназії проведені районні і міські семінари:
січень 2009 – міський семінар для вчителів зарубіжної літератури - «Метод проектів на уроках зарубіжної літератури»;
лютий 2009 – для вчителів англійської мови – „Інтерактивні методи роботи на уроках іноземної мови”;
березень 2009 - районний семінар для заступників директорів з навчально- методичної роботи - Моделювання управлінсько-педагогічної діяльності школи в контексті роботи над науково-дослідницькою проблемою”.
квітень 2009 - районний семінар для вчителів фізики;
вересень 2009 – районний семінар для заступників директорів з виховної роботи «З досвіду планування виховної роботи»;
жовтень 2009 – районний семінар для вчителів художньої культури «Методика викладання художньої культури в 9 класі»;
грудень 2009 – районний семінар з інформатики «Робота з обдарованими дітьми на уроках інформатики».
        На всіх етапах розвитку гімназії головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності педагогів. Учитель Кременецької гімназії - це спеціаліст, який може оновлювати, вдосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої та спланованої роботи міжшкільних методоб'єднань, оскільки в системі роботи методоб'єднання одним з провідних напрямів його діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя, обмін досвідом. Вдосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою успішної, творчої праці.
       Так, протягом 4 років гімназія є центром міжшкільних методичних об’єднань з дванадцяти предметів: української мови та літератури, зарубіжної літератури, математики та інформатики, фізики, хімії та біології, географії, історії, іноземної мови, методичне об’єднання класних керівників та міжшкільне методичне об’єднання вчителів початкових класів.
   Міжшкільні методичні об'єднання ми розглядаємо як головну форму науково - методичної роботи.
Діяльність спрямована на вирішення таких завдань:
- забезпечення засвоєння й використання найраціональніших методів і прийомів навчання та виховання школярів;
 - постійне підвищення рівня загальнодидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально - виховного процесу ;
- обмін досвідом, пропаганда та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;
- забезпечення постійного засвоєння сучасної педагогічної теорії і практики;
 - створення умов для самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
 Робота методичних об'єднань передбачає:
- діагностику утруднень вчителів, класних керівників і вибір форм підвищення кваліфікації на основі аналізу потреб;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
 - розробку основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково - практичної діяльності учнів (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань);
- вивчення, узагальнення, впровадження кращого перспективного досвіду; - створення банку даних інноваційних технологій;
 - здійснення моніторингу ефективної діяльності членів методичного об'єднання;
 - наставницький супровід становлення педагогічної майстерності, професійної компетентності молодих вчителів;
- участь в атестації педагогічних працівників.
Відбувається робота в двох напрямах:
1. теоретична частина - запровадження інноваційних технологій у навчальний процес, використання новітніх технологій;обговорення питань організації та здійснення контрольних замірів знань.
2. практична частина - відкриті уроки, самоосвіта, творчі звіти тощо.
    Реалізація запланованої роботи методоб'єдання відбувається через усі вище зазначені форми, провідними з яких вважаємо:
1. Робота методоб'єднань з питань теорії та методики навчальних предметів.
2. Виявлення, апробація та впровадження передового педагогічного досвіду.
3. Вивчення рівня знань, умінь і навичок учнів.
4. Керівництво творчою роботою учнів.
5. Робота наставників з молодими вчителями.
6. Робота творчих груп.
7. Взаємовідвідування уроків.
8. Вивчення методичних, психолого-педагогічних новинок.
9. Проведення відкритих уроків з проблем, які поставлено на засіданнях МО.
10. Захист проекту уроку, позакласного заходу.
11. Участь в методичних виставках.
12. Орієнтування педагогів на самоконтроль та аналіз педагогічної діяльності результатів учбового процесу.
13. Обмін досвідом.
14. Курсова підготовка та атестація.
15. Проведення творчих уроків - одна з нових форм творчого виявлення вчителя.  Вся робота методоб'єднань пронизана практичною направленістю.
        Життя наполегливо вимагає творчого підходу до підбору тем, над якими працюють протягом навчального року вчителі. Важливо, що поряд з питаннями конкретно-методичного характеру, в полі зору знаходять місце питання психології молодшого школяра, проблеми дидактики уроку. Без цього сучасний учитель не може повною мірою забезпечити високу якість знань, умінь і навичок учнів. Засідання методоб'єднання вчителів проходять 3-4 рази на рік. План роботи методоб'єднання змістовний, конкретний, який відповідає сучасним вимогам.
   Крім спланованої методичної роботи на рік, у керівника методоб'єднання є:
- відомості про вчителів методоб'єднання;
- протоколи засідань у стислому вигляді;
 - виступи вчителів на засіданнях методоб'єднань, короткі рецензії на відкриті уроки.
     Аналізуючи питання, які виносились на засідання методоб'єднань, серед інших ми виділили провідні:
- особливість вчителя і психологічний контакт з школярами;
- майстерність вчителя в реалізації спадкоємності й наступності у навчанні;
- дидактичні матеріали; - творча лабораторія вчителів;
- комплексні вміння вчителя, необхідні для його творчої діяльності;
- оптимальні методи і прийоми розвитку творчості в класних колективах; - нетрадиційні прийоми конструювання уроку на основі врахування індивідуальних особливостей учнів;
- досвід управління розвитком творчості дітей на уроках;
- аналіз ефективної індивідуалізації та диференціації учнів на уроках;
- досвід творчої діяльності вчителя;
- реалізація міжпредметних зв'язків на уроках;
- творчий підхід учителя до вибору засобів, форм, прийомів і методів навчання школярів;
 - виховання вольових якостей характеру в учнів;
- роль самостійної роботи в підвищенні рівня знань і вихованості учнів;
- відкритий урок як важливий засіб розвитку творчої активності вчителя;
- різноманітність форм та прийомів роботи з текстом художнього твору - важливий засіб підвищення ефективності уроку читання;
- система роботи вчителя з формування мовленнєвих умінь на уроках читання і позакласного читання як засіб виховання творчої активної особистості;
- розвиток логічного мислення учнів у процесі викладання математики;
- розвиток пізнавальної активності на уроках;
- активізація розумової діяльності учнів;
 - розвиток творчого мислення учнів;
- активізація творчої пізнавальної діяльності;
- орфографічна підготовка до написання навчальних переказів і творів;
 - види письмових робіт творчого характеру;
- шляхи і засоби активізації словника;
- система перевірок письмових робіт. Оцінка знань, умінь і навичок - планування та організація повторення;
- компетентність учителя у вивченні психологічних особливостей учнів та вміння діагностувати їх творчість;
- стимулювання дитячої творчості;
- взаємодія з батьками у розвитку творчих здібностей дитини;
- організація творчих справ у класі;
- особливості підготовки дітей до навчання у школі другого ступеня. 
         Традиційними у гімназії стали декади педагогічної майстерності, на яких методичні об'єднання звітують про свою роботу. Всі методичні об'єднання проводять презентації, які є підсумком роботи над науково-методичними темами. Щороку в гімназії проводяться предметні тижні, де педагоги та учні демонструють свої кращі досягнення.
    Проводиться випуск предметних газет, майстер-класи, предметні КВК, брейн - ринги тощо.
      Методичні розробки та програми вчителів школи надруковані у збірниках та фахових журналах:
Смолінчук Олена Дмитрівна, учитель- методист української мови та літератури: - Методичний посібник «Уроки майстерності вчителів української літератури».- Тернопіль: Мандрівець, 2009; «Роман У. Самчука «Марія» - розповідь про трагічну долю України в умовах тоталітарної радянської системи. - Збірник наукових праць: Лінгвістичні студії. Випуск 8/ укл:. Анатолій Загнітко. – Донецьк:ДонНУ, 2001 «Статус компонентів –від-/-вод- в українській мові».
 Кічата Анюта Володимирівна, учитель зарубіжної літератури вищої категорії: - журнал „Зарубіжна л-ра в школах України” №1 (2005 р.) „Я вірю, що Різдво приносить добро...” Система уроків для 6 класу з використанням опорних схем за твором Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі». - журнал „Всесвітня література ” №12 (2009 р.) Використання музейних експозицій на уроках зарубіжної літератури. «Життя в світі кімнат.» (Кімнатами музею Ю. Словацького)
Бречко Надія Іванівна, учитель української мови та літератури: - Методичний посібник «Уроки майстерності вчителів української літератури».- Тернопіль: Мандрівець, 2009; «Марія» У. Самчука - перший в українській літературі роман про Голодомор».
Сабран Василь Іванович, учитель музики, учитель – методист: - Науково - документальне видання. Нескорена Кременеччина у пер. пол. ХХ ст.(сторінки пам’яті). Кременець – Тернопіль, 2009. Повстанські пісні волинського краюю Оболончик Наталія Григорівна, учитель історії: - Наукові записки. Серія: історія №1(2005 р.) «Джерела з історії Кременецького ліцею (1920-1939рр)» - Тернопіль, 2005 - Збірник наукових праць. Малі міста на історичній мапі України: проблеми збереження історико-архітектурної спадщини. «Документи з історії Кременця у фондах Кременецького краєзнавчого музею.». - Умань, 2007
        Наукова робота у гімназії доповнюється наступними заходами:
Ø Укладання угод з вищими навчальними закладами: - Кременецьким обласним гуманітарно-педагогічним інститутом ім. Т. Г. Шевченка ; - Університетом розвитку людини «Україна».
Ø Систематизацією матеріалів для шкільної відеотеки.
Ø Випуск друкованих альманахів та методичних бюлетенів тощо.
           Роль методичної роботи в підвищенні рівня професійної підготовки вчителя Якість навчально-виховного процесу навчального закладу, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у гімназії проводиться спеціальна методична робота , яка спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку. У процесі методичної роботи здійснюються підвищення наукового рівня вчителя, його підготовка до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, вивчення і впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче виконання перевірених рекомендацій, збагачення новими, прогресивними й досконалими методами і засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності. Методична робота у гімназії з педагогічними кадрами спрямована на: - формування професійної компетентності, - збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, - вироблення інноваційного стилю діяльності, - підготовку вчителів до пошукової діяльності, - залучення до науково - дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних особистісно - орієнтованих технологій в навчально - виховний процес. Основні форми методичної роботи Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок, вмінь. Для підвищення ефективності функціонування системи науково - методичної роботи у гімназії при плануванні роботи враховувалися вимоги, які випливають з об'єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності вчителів: - практична спрямованість; - науковість; - конкретність; - систематичність та системність; - оперативність; - оптимальне поєднання різних сучасних форм та методів роботи.
     Планування науково - методичної роботи будується на основі діагностики (2 рази на рік); аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогів, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм науково - методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, науково - методичної проблеми школи. У методичній роботі враховано індивідуальні, групові та загальношкільні форми роботи. Індивідуальні форми роботи: - діагностування; - стажування / наставництво; - самоосвіта; - конкурс „Учитель року", „Класний керівник року"; - атестація; - індивідуальні консультації, співбесіди; - творчі звіти; - видання методичних посібників, розробка авторських програм, підручників; - практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, в позакласній роботі; - висвітлення в засобах масової інформації; Групові форми роботи: - методичні об'єднання; - творчі групи; - семінари - практикуми; - міжшкільні творчі групи „Школа вищої педагогічної майстерності"; - тренінги; - випуски методичних бюлетенів; - лабораторія інноваційних технологій: експериментальна робота щодо запровадження нових навчальних програм; застосування в навчально - виховній роботі інноваційних технологій та методик; - видання методичних посібників, розробка авторських програм; Масові форми роботи: - педради; - інструктивно - методичні наради; - методичні виставки; - предметні тижні; - науково - практичні конференції; - педагогічні читання; - педагогічні зустрічі; - „круглий стіл"; - огляд методичної літератури.
Категорія: Методична робота | Додав: admin (29.01.2011)
Переглядів: 2528 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz