Головна | Реєстрація | Вхід | RSS                                              Неділя, 05.05.2024, 18:11


 
Кременецький навчально-виховний комплекс "Гімназія -ЗОШ І ст."


Вітаю Вас Гость
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 390
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Профільне навчання

  Сьогодні молодь після закінчення школи має широкі можливості вибору професії. Але рівень отриманих випускником знань з того чи іншого предмета не завжди відповідає вимогам вищого навчального закладу, в якому б йому хотілося продовжити навчання. Та й реальні потреби регіонального ринку праці у певній професії теж , як правило, випускнику не відомі. Оптимальний шлях подолання зазначених проблем – упровадження у старшій школі профільної освіти. Тернопільська область, як і кожний регіон України, має особливості розвитку освітнього середовища і, відповідно, свої шляхи вирішення проблеми профільної диференціації. Звичайно ж, статут гімназії давав можливість надати профілізації офіційного статусу за рахунок варіативної частини навчального плану. Профільні класи (інформаційно-технологічний  профіль) було відкрито у 2009 році. Варіативні курси – спроба реалізувати диференціацію в умовах звичайного загальноосвітнього навчального закладу, але тут же виникає проблема – інваріантна частина дуже навантажена і використання ще й варіативних курсів викликає занепокоєння батьків і вчителів. І тут постають проблеми, які в майбутньому треба вирішувати Міністерству освіти України: 1. Яким повинно бути навантаження учня загальноосвітньої школи: а) протягом року, б) протягом місяця, в) протягом навчального дня. 2. Перевірка психологічної обґрунтованості навчальних програм (перенасиченість програм, перевантаження учнів). На даний момент, за даними моніторингового дослідження при виборі профілю - гімназисти віддали перевагу інформаційно-технологічному  напряму навчання.
       Профільне навчання в гімназії спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти. Напрям профілізації навчання інформаційно-технологічний обраний  з урахуванням освітніх потреб замовників освіти (батьків і дітей), кадрових, матеріально-технічних, інформаційних ресурсів гімназії; соціо-культурної і виробничої інфраструктури Кременецького району, Тернопільської області; перспектив здобуття подальшої освіти.
      Перші кроки на шляху до профілізації показали, що перехід до профільної школи потребує системного опрацювання певних моніторингових операцій діагностико-прогностичного характеру, які необхідно проводити вже з учнями початкової та середньої шкіл. Тому ми сформували базу даних про учнів за рівнем освітньої підготовки, за інтересами, нахилами та здібностями; визначили можливості закладу щодо організації проведення допрофільної підготовки; визначили рівень інноваційної культури педагогів, можливості навчально-методичного забезпечення закладу в цьому напрямі; створили певне дидактичне середовище для реалізації ідеї профільного навчання в старшій школі, яке містить оновлений зміст освіти, форми, методи, засоби навчання. Профільне навчання охоплює таку сукупність предметів: базові загальноосвітні, профільні, та курси за вибором. Зміст базових навчальних предметів інтегрували, скоротили на користь профільних предметів, що регулюється типовим навчальним планом. Профільні загальноосвітні предмети – це цикл предметів, які реалізують мету, завдання і зміст профілю. Вони теж обов’язкові для учнів. Особливостями їх вивчення є: - глибше і повніше опанування понять, законів, теорій, передбачених стандартом освіти; - дотримання системного викладу навчального матеріалу, його логічне впорядкування; - широке використання знань із споріднених предметів; - застосування активних методів навчання; - організація дослідницької, проектної діяльності учнів. Курси за вибором – завдання їх ви знаєте – це поглиблення і розширення змісту профільних предметів або забезпечення профільної прикладної і початкової професійної спеціалізації навчання. Так і створюємо профіль гімназії шляхом комбінації базових, профільних предметів і курсів за вибором. Цим самим стараємося забезпечити гнучку систему профільного навчання, яка дає змогу старшокласникам обрати індивідуальну освітню програму. Допрофільна підготовка, з початкових класів, здійснюється для професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму у старшій школі. Форми її реалізації: - введення курсів за вибором: логіка, сходинки до інформатики. Допрофільна підготовка в середній школі здійснюється через поглиблене вивчення окремих предметів, таких як: математика, інформатика, креслення та міжшкільного факультативу з фізики. Таким чином, систематична клопітка робота вчителів і учнів приносить свої результати: учні гімназії є переможцями та призерами ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, переможцями конкурсу-захисту наукових робіт МАН.
        Отже, щоб перевести старшу школу на «профільні рейки», потрібно мати не тільки програмно-методичне забезпечення, а й знайти джерела фінансування, здійснити масову підготовку кадрів, відпрацювати модель управління профілізацією, забезпечити підтримку громадської думки, особливо педагогічної та батьківської громад. Тільки за таких умов можна розраховувати на успішне впровадження профільного навчання та виховання в освітньому процесі.
 
 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz