Тема. Героїчне минуле у світовій літературі
Мета:
• навчальна: узагальнити та систематизувати вивчений учнями навчальний матері¬ал, який стосується життя та творчості письменників, теорії літератури, змісту опра-цьованих творів;
• розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння акуму-лювати власні знання, удосконалювати комунікативні навички;
• виховна: виховувати любов до книги, повагу до світових митців, інтерес до творів світової літератури.
Тип уроку: узагальнення та систематизація.
Форма проведення: літературна гра-подорож.
Обладнання: портрети письменників, дидактичний матеріал (ескіз ялинки, смайлики 3-х кольорів для оцінювання), презентація із 22 слайдів.
Епіграф: І тільки той прожив немарно, хто злу ішов наперекір.
Ігор Муратов
Хід уроку
1. Організаційний момент. 2 хв.
2. Повідомлення теми й мети уроку. 2 хв.
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати просторами героїчного минулого світової літератури. Але рухатимемося ми в одному напрямку – до чарівного лісу, у якому на нас чекає гостя, усім нам добре відома, адже скоро стане бажаною у кожному домі. Як ви гадаєте – хто це? (Ялинка)
3. Мотивація навчальної діяльності. 15 хв.
І. Оскільки нам доведеться подорожувати різними країнами, тому ми з вами скористаємося потягом, тобто – подорожуватимемо від станції до станції. Як ви гадаєте, що нам потрібно для того, щоб вирушити потягом у подорож? Правильно – квитки. А купуватимемо ми їх за наші знання. Отож, щоб вирушити із першої зупинки під назвою «Вирушальна», вам потрібно придбати квитки, вартість яких – знання з теорії літератури та знання художніх творів.
Отож, зупинка перша – «Вирушальна». Слайди 1-6.
ІІ. Наступна зупинка нашої подорожі – зупинка під назвою «Відома». Бути відомим нелегко. Всі про тебе все знають. Чи справді так? Перевіримо? Я називатиму факти з біографії письменника, творчість яких ви вивчали протягом семестру. Якщо впізнаєте з першої спроби – отримаєте – 3 бали, з другої – 2, з третьої – 1 бал.
4. Відтворення та застосування опорних знань. 10 хв. Гра «Упізнай героя» Слайди 7-12.
Робота письменника важка, але не менш важка робота художника – декоратора.
Отож, наступна наша зупинка – «Лабораторна». Вам відомо, для чого призначені лабораторії? (для того, щоб щось досліджувати, проводити експерименти і т.д.)
Отже, потрапивши на зупинку «Лабораторну», перед вами постає завдання – прикрасити ялинку і прикрасами слугуватимуть художні твори, які вив вивчили протягом першого семестру. Слайди 18.
Творча робота (вписати на роздрукованих картках з ялинками назви творів, які вивчалися в кожному розділі й записати героїв , а саме: праворуч – позитивних, ліворуч – негативних). Слайд 19.
5. Узагальнення та систематизація знань. 10 хв.
Міні – проект « Прикраси ялинку» (учні представляють творчі роботи, аналізуючи твір і визначаючи головну думку кожного із записаних творів). Як підсумок - ялинка, прикрашена іграшками. Слайд 20.
Учитель. Ви гарно прикрасили ялиночки, це свідчить про те, як ви працювали протягом семестру. Але зверніть увагу на ялинку (Слайд 20) – чого не вистачає для довершення? ( верхівки).
Отже, як ви уже зрозуміли, всі твори, з якими ви познайомилися у І семестрі, пов’язані наскрізною ?? (ідеєю). Робота з епіграфом. (визначення ідеї, яка об’єднує вищезгадані твори). Слайд 21.
Наша подорож добігає кінця. Завдяки знанням ви відшукали у чарівному лісі художніх творів символ свят, що наближаються – ялинку та своїми знаннями прикрасили її. Слайд 22.
Я бажаю вам гарних веселих новорічних канікул.
6. Оцінювання знань та вмінь учнів. 5 хв |